Welkom op de pagina van de Scouts Jongens van Scouting Oirschot. Wij zijn jongens van 11 tot 15 jaar die elke woensdagavond supergave activiteiten ondernemen. Op de pagina’s die komen na deze staat verder uitgelegd wat Scout Jongens zoal beleven in één Scoutingjaar. Misschien wel teveel om op te noemen, maar we proberen het toch !!! Nieuwsgierig geworden? Lees snel verder.

Wie zijn wij?

Scout jongens zijn allemaal jongens in de leeftijd van 11 tot 15 jaar oud. Wij komen iedere week bij elkaar (m.u.v. de schoolvakanties) om een leuke tijd te beleven. De groep staat onder begeleiding van een staf die bestaat uit vijf enthousiaste leiders. Wat beleven wij zoal op de woensdagavond? Iedere woensdag proberen we een uitdagend progamma te draaien. Wij doen spelletjes in het bos en op de heide. Daarnaast leren we jullie echte scoutingvaardigheden zoals koken op zowel gas als open vuur. Pionieren, het werken met hout en touw. Zo pionieren we keukens, maar ook vlotten om mee te varen. Tevens leren jullie werken met kaart en kompas zodat jullie niet verdwalen. Naast deze woensdag gaan we ook ieder jaar op zomerkamp. Hier over later meer op de volgende pagina. Doen Scouts nog meer? Natuurlijk!!! We helpen ieder jaar met collecteren voor Jantje Beton. Daarnaast gaan we ieder jaar op installatieweekend in het najaar. In dit weekend kunnen de nieuwe leden ervaren wat Scouting inhoudt. Nog meer te beleven? Om het jaar organiseren we een vader-/zoonweekend. In dit weekend kunnen de leden samen met hun papa een leuk weekend vol scoutingactiviteiten beleven. Daarnaast organiseert Scouting Nederland nog diverse weekenden waar aan de Scouts deel mogen nemen.

Wie is de leiding?

De Scouts staan onder leiding van een groep van vijf vrijwilligers met jaren Scouting ervaring. Wilt u contact met één van ons? Stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Contact

Om in contact te komen met de leiding kunt u mailen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Agenda

Wie draaien iedere week op woensdag m.u.v. alle schoolvakanties. Mocht u als ouder vragen hebben over activiteiten en/of de agenda kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zomerkamp

Ieder jaar gaan we op zomerkamp in Nederland. Wij kamperen in tenten in de bossen. Hierbij gaan we back to basic en dit houdt in dat we gaan stromend water hebben. Tevens ook geen elektriciteit en gas. Een weekje op survival dus!!! Wat we zoal beleven in een week zomerkamp is tevens te vinden in de historie van onze Facebookpagina. Ieder jaar zijn er een altijd vaste activiteiten op zomerkamp. Hieronder een korte opsomming. • We slapen in tenten, dus ieder jaar bouwen we een tentendorp in de bossen. Natuurlijk breken we deze ook weer af na een week. • We gaan iedere week zwemmen om een frisse neus te halen. • We koken een dagje op houtvuur. • Alle overige dagen koken de kinderen op gas. • We proberen één of twee outdooractiviteiten te doen. Denk hierbij aan kanovaren, abseilen, klimmen etc. • We lopen met kaart en kompas altijd een tweedaagse hike en blijven dan elders slapen in een zelfgemaakte tentje. • Een spelletjesdag is er ieder jaar. • Daarnaast nog veel meer leuke dingen z